Overland track - Reisverslag uit Derwent Bridge, Australië van Daniella - WaarBenJij.nu Overland track - Reisverslag uit Derwent Bridge, Australië van Daniella - WaarBenJij.nu

Overland track

Blijf op de hoogte en volg Daniella

26 Februari 2017 | Australië, Derwent Bridge

Overland track. Een nieuwe levens ervaring. Wauw en waanzinnige tijd, en geweldige groep(Agnes en Michelle, Andrea en lee, Florian en rachel), en 2 te gekke gidsen(Alice en Maddy) een adembenemend omgeving. Hoogte en diepte punten gehad. Veel verschillende dieren gezien. ( wallaby’s, pademelon, echidna, possum, white lipped snake, yellow tailed kaketoe, wombat) het weer was optimaal (we hebben sneeuw/ hagel en regen gehad op de eerste dag met ook wat zon. En de rest van de dagen zon en wat spetters) de eerste nacht de tent met Rachel gedeeld en het was best fris. Ook omdat ik het niet gewend ben, dus sokken lange broek tanktop en ski polli aan. De rest van de nachten was het zeer goed te doen. En had ik de tent voor mezelf. Ik sliep over het algemeen korte nachten maar redde het er goed mee. En natuurlijk moest ik s nachts naar het toilet, wat soms een hele onderneming was. Het positieve daarvan was dat ik een geweldige sterrenhemel heb mogen aanschouwen. De 3de avond met Rachel en Florian naar de milky way gekeken. Op het helikopter platform gelegen. Geen woorden voor wat je dan ziet. Op de 4de dag was het super mooi weer dus de optie om mt ossa te beklimmen. We gingen met zijn vijven (andrea/Rachel/Florian /Maddy en ik) de strijd aan. Het was en tocht van 4 uur, Maddy liep achteraan en vol enthousiasme voorop, de track was goed aangegeven. Het was echt het klim werk met handen en voeten. Bovenop was de beloning/ de kick het uitzicht. Dit was toch echt een van de hoogtepunten. Maddy maakte een mooi compliment dat ze het fijn vond dat ik zo goed leidde. Of ik er ooit over had nagedacht om gids te worden. Wie weet mocht ik ooit de kans krijgen om hier in Australië te komen, ze hoopte het echt. Het lopen met de backpack was wonderbaarlijk goed te doen, zolang je hem goed op de heupen draagt een niet vol op de schouders en rug. Volgende keer wel met wandelstokken, minder belastend voor de benen. Na een rustpauzes was het soms lastig de backpack weer op te pakken. De 5de dag was voor mij het zwaarst mede door de klim de dag ervoor, mijn knieën waren gevoelig en wat opgezet. De middag wandeling was niet zo interessant wat het ook tussen de oren moeilijker maakte, was ook wat stiller en minder lachen. Maar ieder heeft zo zijn moment gehad. Je sleept elkaar erdoorheen. Er Was soms de mogelijkheid om te zwemmen, het was erg fris maar heerlijk na een dag lopen, en aan het einde hebben we met de merendeel van de groep en dik genomen in of nabij lake st. Clair, we hebben dat behoorlijke schok gehad in het koude water. Het eten (bush taka) was verrassend goed. Het was goed geregeld en georganiseerd. Bij terugkomst bij hungry wombat geluncht met burger en friet. Mmmm. Een mooie rit terug naar Launceston en s avonds nog een biertje gedronken met Rachel Florian Alice en Maddy. Een mooiere afsluiter was niet mogelijk.

• 26 Februari 2017 - 23:00

Ineke Van Derheide:

Hoi Daan
    Leuk verslag en mooie foto's
    om je zo te volgen
    was erg benieuwd hoe het zou gaan na ons gesprek
    fijn dat je het idd volbracht hebt
    en je bent weer een ervaring rijker .
    nog veel plezier geniet er van
    gr. Ineke

• 26 Februari 2017 - 23:22

Fred:

Gaaf om te lezen je ervaringen moet een prachtige belevenis zijn geweest.
    gr Fred

• 27 Februari 2017 - 07:54

Carola :

Wauw Daan klinkt echt geweldig!! Zo te lezen heb je echt een geweldige tijd gehad....

• 27 Februari 2017 - 10:47

Linda Breebaart :

Hoi Daan

Wat een ervaring weer en ook erg mooie foto's. Lekker genieten op naar je volgende verslag

• 27 Februari 2017 - 12:34

Bep Luijer:

hallo Daan , wat een mooie trip heb je gemaakt en prachtige foto`s.
    en heel veel dieren gezien top hoor, en een mooi compliment om ook gids te worden echt iets voor jou.
    geniet nog maar even het is zo weer om liefs xxx

• 27 Februari 2017 - 13:56

Floor:

Mooi Daantje!!

• 27 Februari 2017 - 21:03

Astrid:

Hoi Daan leuk verhaal en super die foto's, weet zeker dat het een hele mooie en stoere tocht is geweest.

• 02 Maart 2017 - 10:01

Fianda:

Wauw, zo gaaf wat je allemaal doet en ziet. Indrukwekkend!!
    Prachtige foto's ook weer. Ben benieuwd naar je volgende